Vragen over Mijn NRVT

01. Moet ik mijn PE-punten zelf bijhouden en registreren?

Vanaf april 2017 legt het NRVT in samenwerking met de opleiders de PE-punten voor u vast. Het gaat hierbij om de PE-punten voor de verplichte en facultatieve cursussen. U hoeft deze punten niet meer zelf vast te leggen in Mijn NRVT.
 
Ook cursussen die u in de periode van januari tot en met maart 2017 heeft gevolgd, worden voor u met terugwerkende kracht vastgelegd. Heeft u in de tussentijd al cursussen vastgelegd in Mijn NRVT? Dan zullen wij deze gegevens voor u controleren en indien nodig aanvullen. Bewijzen van deelname hoeft u niet meer te uploaden.
 
Vastleggen PE-cursussen door NRVT 
Wat kunt u vanaf april 2017 van ons verwachten? Wanneer u een cursus heeft gevolgd en afgerond, dan geeft de opleider dat door aan het NRVT. Wij  leggen vervolgens de cursus en de bijbehorende PE-punten voor u vast. Hoe snel dat plaatsvindt, hangt af van het aanleveren van de gegevens door de opleider.
 
Vastleggen Activiteiten door uzelf
De punten die u heeft behaald in de ‘vrije ruimte’ (activiteiten) kunnen wij niet voor u vastleggen. Denk daarbij aan het bijwonen van seminars, (branche)bijeenkomsten en vaardigheidstrainingen, overige cursussen, het schrijven van een artikel of docentschap. Deze PE-punten legt u zelf vast in Mijn NRVT onder ‘Activiteiten’.

02. Hoe kan ik mijn activiteiten registreren in Mijn NRVT?

Activiteiten legt u zelf vast en beheert u in Mijn NRVT.  Hoe activiteiten kunt vastleggen leest u hier: Activiteiten registreren in 5 stappen.

03. Hoe lang moet ik bewijsstukken van PE-cursussen bewaren?

Bewijsstukken van PE-cursussen moet u bewaren voor een periode van minimaal zes jaar.

04. Wat moet ik doen als de cursus die ik heb gevolgd nog niet is vastgelegd?

Indien er cursussen/punten nog niet voor u zijn vastgelegd in Mijn NRVT, meld dat dan bij de opleider, niet bij het NRVT. De opleider moet namelijk bevestigen dat u de cursus heeft gevolgd en daarmee de PE-punten heeft behaald. De opleider geeft dat door aan het NRVT. Wij leggen vervolgens de PE-punten voor u vast.

05. Ik wil mijn (bedrijfs)gegevens laten aanpassen in het systeem. Wat moet ik doen?

Wijzigingen kunt u per e-mail aan ons doorgeven. Stuur een e-mail naar info@nrvt.nl met de gegevens die u wilt aanpassen. Wij zullen er spoedig voor zorgen dat uw gegevens worden aangepast.

06. Ik kan mijn inloggegevens voor Mijn NRVT niet meer vinden, wat moet ik doen?

Uw inloggegevens voor Mijn NRVT staat in de e-mail die u heeft ontvangen ter bevestiging van uw inschrijving. Kunt u deze e-mail niet meer terugvinden, dan kunt u het volgende doen:

  • ga naar de inlogpagina van Mijn NRVT;
  • voer uw gebruikersnaam (= uw e-mailadres) in;
  • klik op ‘wachtwoord vergeten’;
  • u ontvangt dan een automatische bevestigingsmail om uw wachtwoord te wijzigen;
  • ontvangt u geen bevestigingsmail, dan heeft u mogelijk een ander e-mailadres in gebruik. Probeer dan opnieuw met een ander e-mailadres.