Anne-Marike van Arkel nieuwe algemeen directeur NRVT

Rotterdam, 30 april 2019

NRVT breidt per 1 juni uit met een nieuwe algemeen directeur: Anne-Marike van Arkel. De huidige directeur, Mirande Waldmann, richt zich
vanaf dan voornamelijk op regelgeving en educatie.

Van Arkel: “Het lijkt me een interessante uitdaging om NRVT verder te professionaliseren. Daarnaast ga ik me er voor inzetten om de zelfregulering van en het toezicht op de vastgoedtaxateurs samen met het bestuur, de beroepsgroep, stakeholders en medewerkers verder te ontwikkelen, zodat het voor alle partijen duidelijk is dat de taxateurs hun kwaliteit meer dan op orde hebben.”

Anne-Marike van Arkel

Anne-Marike van Arkel studeerde Rechten en werkte eerst als bedrijfsjurist bij De Nederlandse Bank (DNB) en daarna als advocaat. Ook was ze Coördinator public affairs en wetgevingsadvisering bij de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), waarbij lobbyactiviteiten tot haar takenpakket behoorden. Sinds 2004 heeft ze diverse directiefuncties bekleed, onder meer bij de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA), met 150 medewerkers en ruim 21.000 leden.

Fotograaf: Joni Israeli

Verdere professionalisering

Hamith Breedveld, voorzitter van NRVT: “NRVT is verheugd dat Anne-Marike het voortouw neemt binnen NRVT. Met haar leidinggevende ervaring en kennis van beroepsorganisaties, zijn we ervan overtuigd dat NRVT verder professionaliseert. Onder de leiding van Van Arkel verwachten we grote stappen te maken op het gebied van toezicht, kwaliteitsverbetering en reputatie in de taxatiebranche.”