Peter van Gool nieuwe voorzitter Centrale Raad NRVT

23 april 2020

Rotterdam, 23 april 2020

Prof. dr. Peter van Gool FRICS is vanaf 1 mei 2020 de nieuwe voorzitter van de Centrale Raad van NRVT. Hiermee heeft NRVT de gewenste opvolger van Mario Cosman geworven, die sinds 30 maart voorzitter is van het bestuur.

Van Gool over zijn nieuwe functie: “In deze onafhankelijke rol wil ik de potentie die in de Centrale Raad zit verder helpen verstevigen. Want juist nu speelt er veel op taxatieterrein en komt er ook nog het nodige op ons af. Ik heb veel zin om deze rol op te pakken en samen te werken met alle betrokkenen.”

Van Gool is hoogleraar Vastgoedeconomie aan de Amsterdam School of Real Estate en aan de Universiteit van Amsterdam, adviseur op het terrein van vastgoedvraagstukken, spreker en dagvoorzitter, alsmede initiatiefnemer van de vastgoedtransactiedatabase StiVAD. Daarnaast was hij tot recentelijk bestuurslid van een aantal charitatieve organisaties.

“Ik kijk uit naar de samenwerking met Peter van Gool als voorzitter van de Centrale Raad. Met hem krijgen we naast een stevige voorzitter ook waardevolle kennis en ervaring.” aldus Mario Cosman, voorzitter van het bestuur van NRVT.