Mario Cosman nieuwe voorzitter NRVT

18 maart 2020

Rotterdam, 18 maart 2020

Mario Cosman is benoemd tot voorzitter van het Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT). Hij volgt hiermee Aart Hordijk op, die deze rol ad interim vervulde. Cosman was voorzitter van de Centrale Raad van NRVT en is al lange tijd betrokken bij NRVT.

Mario Cosman over zijn nieuwe functie: “Ik ben vereerd dat ik gevraagd ben voor deze uitdagende rol en ik ben enthousiast om deze op te pakken. De goede basis die het vorige bestuur heeft neergezet, wil ik verder verstevigen en uitbouwen. Dit moet ervoor zorgen dat de titel Register-Taxateur wordt gekend, herkend en erkend als kwaliteitskeurmerk. De samenwerking met brancheorganisaties, opdrachtgevers, NWWI en toezichthouders wil ik daarbij versterken.

Als sector gaan we met elkaar bewijzen dat we met zelfregulering de kwaliteit van de Register-Taxateur kunnen garanderen. Alleen de beste kwaliteit is goed genoeg. We leggen de lat hoog. Nieuwe instroom doorloopt een intensief meester-gezeltraject, voordat ze zich Register-Taxateur mogen noemen. Gelijktijdig wordt Doorlopend Toezicht versneld geïntensiveerd en blijven we het actueel houden van kennis en vaardigheden van de Register-Taxateur stimuleren”, aldus Mario Cosman.

Eind december jl. trad Hamith Breedveld terug als voorzitter van NRVT. Hij speelde een cruciale rol in de positionering van NRVT, naar een gezaghebbend orgaan voor vastgoedtaxaties in Nederland. Sindsdien nam Aart Hordijk de honneurs waar als voorzitter.

“Nu er in de persoon van Mario Cosman een daadkrachtige voorzitter gevonden is, is het moment voor mij gekomen om terug te treden als bestuurder”, aldus Aart Hordijk. “Op verzoek van de Raad van Toezicht blijf ik aan als adviseur ter ondersteuning van NRVT op taxatie-technisch en internationaal gebied”.

Het bestuur van NRVT bestaat per 30 maart 2020 uit Mario Cosman, Ad Buisman en Jaap Reijnders. Een opvolger voor Cosman als voorzitter van de Centrale Raad van NRVT wordt op dit moment geworven.