Vragen over Mijn NRVT

01. Moet ik mijn PE-punten zelf bijhouden en registreren?

Sinds april 2017 legt het NRVT in samenwerking met de opleiders de PE-punten voor u vast. Het gaat hierbij om de PE-punten voor de Verplichte en Facultatieve cursussen.
 
Activiteiten legt u zelf vast!
De punten die u heeft behaald in de ‘vrije ruimte’ (activiteiten) kunnen wij niet voor u vastleggen. Denk daarbij aan het bijwonen van seminars, (branche)bijeenkomsten en vaardigheidstrainingen, overige cursussen, het schrijven van een artikel of docentschap. Deze PE-punten legt u zelf vast in Mijn NRVT onder ‘Activiteiten’.

02. Hoe kan ik mijn activiteiten registreren in Mijn NRVT?

Activiteiten legt u zelf vast en beheert u in Mijn NRVT.  Hoe activiteiten kunt vastleggen leest u hier: Activiteiten registreren in 5 stappen.

03. Hoe lang moet ik bewijsstukken van PE-cursussen bewaren?

Bewijsstukken van PE-cursussen moet u bewaren voor een periode van minimaal zes jaar.

04. Wat moet ik doen als de cursus die ik heb gevolgd nog niet is vastgelegd?

Indien er cursussen/punten nog niet voor u zijn vastgelegd in Mijn NRVT, meld dat dan bij de opleider, niet bij het NRVT. De opleider moet namelijk bevestigen dat u de cursus heeft gevolgd en daarmee de PE-punten heeft behaald. De opleider geeft dat door aan het NRVT. Wij leggen vervolgens de PE-punten voor u vast.

05. Ik wil mijn (bedrijfs)gegevens laten aanpassen in het systeem. Wat moet ik doen?

Wijzigingen kunt u per e-mail aan ons doorgeven. Stuur een e-mail naar info@nrvt.nl met de gegevens die u wilt aanpassen. Wij zullen er spoedig voor zorgen dat uw gegevens worden aangepast.
 
LET OP: Heeft u taxatierapporten ter validatie aangeboden bij een Validatie-instituut? Wacht dan eerst de validatie af, voordat u uw bedrijfsgegevens bij NRVT laat wijzigen. Hiermee voorkomt u dat uw rapporten worden geweigerd door de validatie-instituut.

06. Ik kan mijn inloggegevens voor Mijn NRVT niet meer vinden, wat moet ik doen?

Uw inloggegevens voor Mijn NRVT staat in de e-mail die u heeft ontvangen ter bevestiging van uw inschrijving. Kunt u deze e-mail niet meer terugvinden, dan kunt u het volgende doen:

  • ga naar de inlogpagina van Mijn NRVT;
  • voer uw gebruikersnaam (= uw e-mailadres) in;
  • klik op ‘wachtwoord vergeten’;
  • u ontvangt dan een automatische bevestigingsmail om uw wachtwoord te wijzigen;
  • ontvangt u geen bevestigingsmail, dan heeft u mogelijk een ander e-mailadres in gebruik. Probeer dan opnieuw met een ander e-mailadres.